بهینه سازی وب سایت چیست ؟

بهینه سازی وب سایت فرایند استفاده از آزمایش کنترل شده برای بهبود توانایی وب سایت در هدایت اهداف تجاری است.

برای بهبود عملکرد وب سایت خود ، صاحبان وب سایت آزمایش A / B را برای آزمایش تغییرات در صفحات وب سایت خود انجام می دهند تا مشخص کنند که در نهایت چه تغییراتی منجر به تبدیل های بیشتر می شود .

(به عنوان مثال درخواست نسخه ی نمایشی ، افزایش نتایج جستجوی ارگانیک ، خریدهای بیشتر ، کاهش می یابد. زمان خدمات به مشتری و غیره).

 

بهینه سازی وب سایت

بهینه ساز سایت

بهینه سازی وب سایت از همان اصول استفاده شده در بهینه سازی نرخ تبدیل تبعیت می کند و مبتنی بر روش علمی است.

تعیین هدف از بهینه سازی سایت چگونه باید باشد ؟

هدف بهینه سازی وب سایت خود را تعیین کنید. انواع مختلف مشاغل اهداف متفاوتی دارند که می خواهید برای آن بهینه شوید.

به عنوان مثال :

اگر وب سایت تجارت الکترونیک را راه اندازی کرده اید ، می خواهید نحوه افزایش خرید و مقادیر متوسط سفارش (AOV) را بفهمید.

برای این کار ، یک صاحب وب سایت تحقیقات کمی و کیفی را در صفحات کلیدی وب سایت انجام می دهد که بر هدف نهایی سایت تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال :

صفحه اصلی اغلب یک منطقه با ارزش برای انجام آزمایش های A / B است ، زیرا بیشتر ترافیک وب سایت در ابتدا وارد این صفحه می شود.

مهم است که بازدید کنندگان بلافاصله درک کنند که این شرکت چه چیزی ارائه می دهد و اینکه می توانند راه خود را به مرحله دوم (یک کلیک) بیابند.

با بهترین حدس خود در مورد چگونگی تأثیرگذاری بر هدف خود آشنا شوید.

پس از مشخص کردن هدف سطح بالا برای بهبود ، شما باید نقاط عملکرد کمتری را در یک صفحه وب شناسایی کنید و شروع به تدوین فرضیه ای برای نحوه آزمایش این عناصر برای بهبود نرخ تبدیل می کنید.

لیستی از متغیرهایی را ایجاد کنید که آزمایش شما را آزمایش کند. می توان تغییرات را در تغییرات ایجاد کرد و به عنوان آزمایش در یک ابزار تست تقسیم A / B اجرا شد.

آزمایش را اجرا کنید. اطمینان حاصل کنید که وقتی آزمایش را جمع می کنید ، داده های کافی جمع می کنید تا از نظر آماری نتیجه گیری کنید.

شما نمی خواهید تصمیمات شغلی خود را بر اساس مجموعه داده های غیرحضوری پایه گذاری کنید.

نتایج را اندازه بگیرید ، نتیجه بگیرید و تکرار کنید. نتایج یک آزمایش نشان خواهد داد که آیا تغییراتی در عنصر وب سایت ایجاد شده یا خیر.

یک تغییر برنده می تواند به عنوان مبنای جدید تبدیل شود و به صورت تکراری آزمایش می شود زیرا ایده های بیشتری برای بهبود ایجاد می شود.

آزمون از دست دادن هنوز یک فرصت یادگیری با ارزش است و می تواند جهت موفقیت در مرحله بهینه سازی مسیر را فراهم کند.

در صورت انجام صحیح ، بهینه سازی وب سایت  و خدمات سئو می تواند مزایای تجاری قابل توجهی را ارائه دهد.

اول ، فرایند بهینه سازی وب سایت بهترین نسخه از عناصر صفحه وب را تعیین می کند که به بازدید کنندگان برای دستیابی به یک هدف خاص کمک می کند.

بهینه سازی کارایی وب سایت را در تبدیل ترافیک بازدید کننده به مشترکان ایمیل ، خوانندگان یا پرداخت مشتری بهبود می بخشد.

به نوبه خود ، بهره وری بهبود یافته منجر به ROI بیشتر در زمینه خرید مشتری و کمپین های ایجاد ترافیک مانند جستجوی وب ، Google Ad Words ، رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیل می شود.

اهداف یک وب سایت بسته به نوع مشاغل ، مشتریان هدف تجاری و عملکرد مورد نظر آن مخاطب متفاوت خواهد بود: خرید ، پر کردن فرم یا خواندن مقاله. عملکرد مورد نظر یک بازدید کننده وب سایت همچنین می تواند تبدیل ها یا تعداد اعضای مخاطب انجام یک عمل خاص باشد.

در این باره همچنین می توانید سئو و اهداف سئو را نیز مطالعه کنید

اهداف بهینه سازی وب سایت

 

سئوکار

برای مثال:

انتشار آنلاین بهینه سازی وب سایت را با هدف تبدیل تعداد مقالاتی که بازدید کنندگان خوانده می شوند ، تمرین می کند.

یک فروشگاه آنلاین وب سایت خود را بهینه می کند تا تکمیل وجه و تکرار خرید را تشویق کند.

یک شرکت نرم افزاری آنلاین وب سایت خود را بهینه می کند تا میزان ثبت نام بازدید کنندگان (یا تبدیل به) آزمایش رایگان محصول را بهبود ببخشد.

یک شرکت بیمه وب سایت خود را بهینه می کند تا منجر به احتمالات بیشتری برای فروش پوشش بیمه شود.

یک کمپین جمع آوری کمک مالی برای تشویق کمک های بیشتر ، فرم اهدای عضو را بهینه می کند.

۸ عنصر مهم برای بهینه سازی وب سایت

بسته به هدف شرکت ، بهینه سازی وب سایت می تواند شامل آزمایش باشد:

عنوان یا پیامهای کلیدی مربوط به گزاره ارزش شرکت.

استفاده از رسانه های تصویری ، مانند عکاسی یا فیلم.

طول یک فرم ، تعداد فیلدهای مورد نیاز یا ترتیب تکمیل متفاوت است.

نمایش برجسته مطالعات موردی مشتری که موفقیت آنها را با استفاده از محصول یا خدمات شما توصیف می کند.

سبک بصری ، متن و قرار دادن دکمه تماس یا اقدام (CTA) یا پیوند.

سازمان ناوبری وب سایت.

قرار دادن قابلیت اشتراک گذاری اجتماعی.

ظاهر و سازماندهی صفحه وب برای بازدید کنندگان روی دستگاه تلفن همراه.

صفحات Landing برای کمپین های بازاریابی نیز اغلب به دلیل ترافیک با کیفیت و با کیفیت بالا که از طریق تبلیغات ، ایمیل یا رسانه های اجتماعی به آنجا ارسال می شود ، ناحیه یک وب سایت است که می تواند بهینه سازی شود.

صاحبان وب سایت همچنین می توانند بهینه سازی وب سایت را بر روی فرآیندهای چند صفحه ای در وب سایت های خود ، مانند ثبت نام آزمایشی رایگان ، قیف پرداخت و یا هر فرم چند صفحه ای انجام دهند.

تفاوت بهینه سازی موتور جستجو در مقابل بهینه سازی سایت

بهینه سازی وب سایت نیز گاهی اوقات برای توصیف عملکرد بهبود قابلیت کشف وب سایت برای موتورهای جستجو ، با هدف نهایی بهبود رتبه بندی نتایج جستجو برای اصطلاحات کلیدی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عوامل مهم رتبه بندی (SEO) که باید هنگام انجام بهینه سازی موتور جستجو  در نظر بگیرید عبارتند از:

۱- تغییر عناوین صفحه

۲- کاهش سرعت بارگذاری صفحه

۳- به حداقل رساندن تجربه نامناسب کاربر

۴- استفاده از کلمات کلیدی مناسب و تولید محتوای خوب نوشته شده.

نحوه رتبه بندی  (SEO) هنگام بهینه سازی برای موتور جستجو

عناوین صفحه را تغییر دهید – موتورهای جستجو مانند Google از برچسب <title> شما برای فهمیدن صفحه شما استفاده می کنند و آن محتوا را برای کاربران خود ارائه می دهند.

اطمینان حاصل کنید که برچسب <title> شما کمتر از ۱۶۰ نویسه ، منحصر به فرد برای صفحه است و بر روی ارزش کلیک کنید.

کاهش سرعت بارگذاری صفحه – بهینه سازی وب سایت همچنین می تواند به بهبود سرعت سایت و عملکرد سایت متصل شود.

این به طور کامل با هدف بهینه سازی وب سایت به عنوان اتمام یک اقدام مطلوب در وب سایت مرتبط است.

عملکرد ضعیف وب سایت ، مانند تاخیر یا سرعت صفحه آهسته ، می تواند بازدید کنندگان را از اقدام به دلیل عدم توانایی در حرکت در وب سایت منع کند.

به حداقل رساندن تجربه ضعیف کاربر – آخرین به روزرسانی های الگوریتم گوگل نشان می دهد که معیارهای جذب کاربر مانند زمان ساکن – مدت زمانی که شخصی از صفحه نتایج موتور جستجوی Google در وب سایت شما بماند – برای رتبه بندی استفاده می شود.

اگر کاربران در مقایسه با رقبای شما مدت بیشتری در سایت شما بمانند ، رتبه های بالاتری را مشاهده خواهید کرد.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب – هسته SEO هنوز به استفاده از کلمات کلیدی مرتبط بستگی دارد.

مثلاً بگویید رستوران سوشی را اداره می کنید.

آیا داشتن صفحه ای که به دنبال کلمه کلیدی [تحویل ژاپنی] یا [تحویل سوشی] باشد ، منطقی است؟

بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی در ایالات متحده ، می توانیم ببینیم که ۱۹۰۰ جستجو برای [تحویل ژاپنی] و ۱۸۱۰۰ جستجو برای [تحویل سوشی] وجود دارد.

تولید محتوای خوب نوشته شده – در پایان روز موتورهای جستجو بهترین مطالبی را که می توانند پیدا کنند در اختیار کاربران قرار می دهند.

اگر Google یکی از کاربران خود را به محتوای شما هدایت کند و پر از اشتباهات گرامر و غلط املایی باشد ، در این صورت ضعف در گوگل نشان می دهد.

اطمینان حاصل کنید که مطالبی که می نویسید بی نظیر است ، پر ارزش و کاملاً نوشته شده است.

بهینه سازی وب سایت همچنین می تواند به بهبود سرعت و قابلیت اطمینان عملکرد وب سایت متصل شود.

این به طور کامل با هدف بهینه سازی وب سایت به عنوان اتمام یک اقدام مطلوب در وب سایت مرتبط است.

عملکرد ضعیف وب سایت ، مانند تأخیر یا خطا ، می تواند بازدید کنندگان را از اقدام به دلیل عدم توانایی در حرکت در وب سایت منع کند.

One thought on “بهینه سازی وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *