بهینه ساز سایت – سئوکار | تولید محتوا | پیام طهماسبی

بهینه ساز سایت - سئوکار | تولید محتوا | بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو | آنالیز سایت

تولید محتوا

تولید محتوا چگونه صورت میگیرد ؟

در این پست همه چیز در مورد تولید محتوا از استراتژی گرفته تا تحلیل محتوا را به شما آموزش داده ایم و شما را با تولید بهترین نوع محتوا آشنا می کنیم.

صادقانه بگویم، به عنوان نویسنده این متن، عاجزانه می گویم که تولید محتوای با کیفیت در سال ۲۰۲۱ چقدر مهم و مهم است.

اهمیت روزافزون آن و حرکت رو به جلو برای بسیاری از مشاغل و وب سایت ها در سال آینده به اولویت

تبدیل خواهد شد.

میدونی چرا؟

بگذارید کمی زودتر به شما بگویم در زمانی که دنیای صنعتی تحت سلطه فعالیت های انسانی است و همه باید طبق نیاز صاحبان سرمایه کار، تحصیل و زندگی کنند.

به طور کلی، آنها قادر به پیوستن به طبقه بالاتر و طبقه ثروتمندتر نبودند.

با این حال، دنیای جدیدی که ما در آن زندگی می کنیم با آنچه شما تصور می کنید بسیار متفاوت است.

تکیه بر اطلاعات، اهمیت کشف اطلاعات و استفاده به روز از آن، داشتن دنیای ارتباطات و امکانات بی پایان اینترنت باعث رشد و توسعه کسب و کارمان شده است.

خیلی راه ها برای انجام دادن این وجود دارد؛ اما یکی از بهترین راه ها برای موفقیت در سال بیست و یکم، توجه به نحوه ارتباط با مخاطب است.

دلیل اهمیت تولید محتوا

می دانید که مهمترین راه برای برقراری ارتباط، تولید محتوای با کیفیت است.

سپس مخاطبان صاحبان مشاغل را بهتر می شناسند و بیشتر به آنها اعتماد می کنند.

اگر می خواهید از طریق سفارش تولید محتوا یا کسب مهارت های لازم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، ادامه متن را با دقت بیشتری مطالعه کنید زیرا گفته های شما می تواند تفاوت زیادی در ظاهر شما ایجاد کند.

اما ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا فرآیند تولید ایده های موضوعی است که برای خریداران شما جذاب است. شما می توانید محتوای نوشتاری یا تصویری در مورد این ایده ها ایجاد کنید. همچنین محتوا را از این اطلاعات مانند وبلاگ ها، فیلم ها، اینفوگرافیک ها یا فرمت های دیگر ایجاد کنید.

تعریف تولید محتوا

این ویدیو داستان کوتاهی را برای توصیف تولید محتوا بیان می کند، پیشنهاد می کنم با دقت گوش کنید:

۱٫ چرا باید تولید محتوا را جدی بگیرید؟

محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شماست. اجتناب از آن سخت بود.

اما چرا نگاه می کنی؟

محتوا به ما اطلاع می دهد

به سؤالات ما پاسخ می دهد

ما را سرگرم می کند

ما را به لبخند می اندازد

ما را در تصمیم گیری راهنمایی می کند و غیره .

محتوا به شما کمک می کند تا مشتریان را جذب کنید تا مخاطبان خود را جذب کرده و خوشحال کنند.

همچنین می توانید بازدیدکنندگان جدیدی را به سایت خود بیاورید.

در نهایت برای شرکت خود کسب درآمد کنید. درست تر است اگر بگوییم اگر محتوا تولید نکنید، عقب خواهید ماند.

شما باید به طور واضح به یک سوال پاسخ دهید.

آیا مخاطب می خواهید یا نه؟

آیا باید تولید محتوا را جدی بگیرید؟

اگر می خواهید، کاری برای انجام دادن ندارید، دست به کار شوید و محتوای با کیفیت تولید کنید.

نمی‌دانم یا شاید خیلی مهم نیست که بدانید هدف شما از جذب مخاطب چیست، مهم نیست که

می‌خواهید خدمات و محصول خود را تبلیغ کنید یا ایده خود را پخش کنید.

در هر صورت شما باید مخاطبان را به سمت سایت خود جذب کنید و آنها را با اکراه برانید، در این صورت

هدف شما محقق خواهد شد.

این دقیقاً همان چیزی است که بزرگترین شرکت های جهان در حال برنامه ریزی هستند و دائماً در این

مسیر حرکت می کنند.

اگر نمی‌خواهید عقب نمانید، وقت آن است که سال جدید را با پایی محکم شروع کنید و محتوای با

کیفیت‌تری نسبت به رقبای خود داشته باشید.

تولید محتوا، عمل بازاریابی نهایی است.

هنگامی که شما تولید محتوا می کنید، اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید.

می توانید مشتریان بالقوه را جذب کنید و مشتریان فعلی را از طریق تعامل با کیفیت حفظ کنید.

شما همچنین ROI اساسی را برای شرکت خود ایجاد می کنید.

زیرا این آمار بازاریابی محتوا را به صورت زیر نشان می دهد:

بازاریابی محتوا منجر به بازاریابی سنتی X3 می شود و ۶۲ درصد هزینه کمتری دارد.

SMB هایی که از بازاریابی محتوا استفاده می کنند، ۱۲۶٪ دنبال کنندگان بیشتری نسبت به کاربران

بازاریابی غیرمحتوا دارند.

۶۱٫۱ درصد از خریدهای آنلاین نتیجه مستقیم مطالعه یک وبلاگ توسط مشتری است.

شرکت هایی که بیش از ۱۶ پست وبلاگ در ماه ارسال می کنند، ۳٫۵ برابر بیشتر از شرکت هایی که

چهار (یا کمتر) پست در ماه ارسال می کنند، ترافیک دارند.

محتوا برابر با رشد کسب و کار شماست.

پس بیایید با استراتژی محتوا شروع کنیم.

۲. برنامه ریزی محتوا و استراتژی

شما نمی توانید خانه ای را بدون برنامه، مجسمه ای بدون برنامه، یا شرکتی بدون بیانیه ماموریت شروع کنید.

به عبارت دیگر شما نباید بدون ایجاد برنامه محتوا تولید کنید.

در غیر این صورت ممکن است از هدف خود منحرف شوید.

استراتژی محتوا شامل همه چیز می شود، از برندسازی و رنگ دهی گرفته تا نحوه تبلیغ و در نهایت استفاده مجدد محتوای شما.

حالا بیایید نگاهی گام به گام به نحوه ایجاد برنامه محتوایی خود بیاندازیم.

اهداف محتوا را انتخاب کنید

برای تولید محتوا مانند یک کمپین بازاریابی سنتی، استراتژی محتوای شما باید با اهداف بازاریابی شما (که باید اهداف شرکت شما باشد) هماهنگ باشد. تا زمانی که اهداف شما SMART باشد، می تواند بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت شما جذب کند تا درآمد بیشتری ایجاد کند. نمونه ای از چنین هدفی افزایش ۲۵ درصدی ترافیک وبلاگ ارگانیک در سه ماهه آینده است.

پس از مشخص شدن این موضوع، هر قطعه ایجاد شده باید با هدف شما مطابقت داشته باشد و به نتیجه ای که می خواهید کمک کند. به طور کلی بهتر است از اهداف خود شروع کنید و سپس محتوای خود را تولید کنید.

شخص خریدار

ایجاد یک استراتژی محتوا چیزی فراتر از فکر کردن به نوع محتوایی است که می خواهید ایجاد کنید.

ابتدا باید بدانید که با چه کسی صحبت می کنید، چگونه می خواهید با آنها صحبت کنید و کجا آنها را پیدا کنید.

کلید تولید محتوای موفق در وهله اول این است که هر خواننده احساس کند که شما مستقیماً و شخصاً با آنها صحبت می کنید.

تنها راه برای انجام این کار، صریح بودن با بازدیدکنندگان و مشتریان است. شما باید آنها را به عنوان یک دوست قدیمی بشناسید.

شما باید از موانع، نقاط درد، مشکلات و ترس ها آگاه باشید. به همین ترتیب، می توانید بهترین نتیجه ممکن، راه حل رویایی خود و بزرگترین تخیلات آنها را دریابید.

به یاد داشته باشید که همیشه برای افرادی که می خواهند احساس ارتباط داشته باشند بازاریابی می کنید.

در حالت ایده آل، می توانید مستقیماً با هر کسی که از وب سایت شما بازدید می کند صحبت کنید و بدانید، اما نمی توانید.

به نظر شما راه حل چیست؟

شما باید یک شخصیت خریدار ایجاد کنید.

نکته مهم در تولید محتوا این است که شخصیت خریدار شما شخصی است که می خواهید با محتوای

خود به آن برسید.

این شخصیت نیمه تخیلی به عنوان نماینده مخاطبان هدف شما عمل می کند، افرادی که به احتمال

زیاد از پیام شما سود می برند و مشتری می شوند.

ساختن شخصیت خریدار نیازمند تحقیق، حدس زدن و ترفند است.

اما نتیجه یک تصویر واضح از شخصی است که می خواهید برای او بازاریابی کنید و شخصی که با

خوشحالی از محتوای شما استفاده می کند.

به سفر خریدار اعتماد کنید

اگر سردرد داشتید، اولین کاری که انجام دادید این بود که علت آن را بیابید.

ممکن است دچار کم آبی یا کمبود کافئین باشید یا ممکن است بیمار باشید.

هنگامی که مشکل تشخیص داده شد، به سراغ راه حل هایی مانند نوشیدن مقداری آب، اسپرسو یا

مصرف دارو خواهید رفت.

در نهایت بین راه حل ها تصمیم می گیرید:

Evian (مارک معروف آب معدنی) یا شیر؟

استارباکس یا پیت قهوه؟

آلو یا تیلنول؟

امیدوارم سردردت از بین بره و بتونی این روز رو پشت سر بگذاری.

این نمایشی از سفر خریدار در تولید محتوا است.

هر یک از دیدگاه های شما مسیری را برای رسیدن به راه حلی دنبال می کند که شامل آگاهی، توجه و

تصمیم گیری است.

اما هر یک از دیدگاه های شما در بخش های مختلف سفر است.

به همین دلیل مهم است که در هر مرحله از محتوای خود برای جذابیت استفاده کنید.

با تولید محتوا برای هر مرحله از سفر خریدار، اطمینان حاصل می کنید که هیچ بازدیدکننده ای شکاف ها را نمی بیند.

همه کسانی که به وب سایت شما می آیند احساس می کنند اطلاعات مرتبط و مفیدی را دریافت می کنند.

نقش مخاطب

بهتر است قالبی را برای محتوای خود انتخاب کنید که متناسب با هر مرحله از سفر خریدار باشد.

یک بازدیدکننده جدید در آگاهی، دموی زنده از محصول شما را نمی خواهد.

اما آنها یک چک لیست سریع یا پست وبلاگ را می خوانند تا به آنها کمک کند مشکلات خود را بهتر

درک کنند.

در تصمیم گیری، آنها نیازی به دانستن همه راه حل های ممکن ندارند، آنها نیاز به مشاوره یا نشان

دادن این دارند که محصول شما راه حل مناسبی برای آنهاست.

همیشه سعی کنید مخاطبان هدف خود را به این مرحله برسانید. در اینجا راهنمای بهترین قالب های

محتوا برای هر مرحله از سفر خریدار است:

آگاهی

کاغذ سفید

پست وبلاگ

چک لیست

فهرست برنامه

اینفوگرافیک

کتاب الکترونیکی

بازی

مسابقه

یادداشت ها

پادکست

وبینار

کاربرگ

ماتریس مقایسه

قالب

تصمیمات

نسخه ی نمایشی

آزمایشی رایگان

راهنمای محصول

مشاوره، کوپن

کنترل محتوا

آیا برای مدتی بدون نشان دادن جهت خاصی اقدام به تولید محتوا کرده اید یا استراتژی را دنبال کرده اید؟

هر بخش بازاریابی می تواند از ممیزی محتوا بهره مند شود.

فقط به این دلیل که شما با یک استراتژی روشن شروع نکردید به این معنی نیست که محتوای شما

قبلاً در یک اسکریپت گنجانده نشده است.

کنترل محتوا در تولید محتوا فقط شامل کارهایی می‌شود که قبلاً انجام داده‌اید، سپس آن‌ها را دوباره مرتب کنید تا بتوانید از آن در برنامه محتوای جدید خود استفاده کنید.

این فرآیند ممکن است شامل بازنویسی مقاله یا اشاره به شکاف هایی باشد که باید با محتوای مرتبط با شخصیت شما و سفر مخاطب هدف شما پر شود.

در اینجا نحوه بررسی محتوا آورده شده است:

تمام مطالب خود را در یک صفحه گسترده جمع آوری کنید

ستون هایی را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود، شخصیت خریدار، مرحله سفر خریدار، الگو و موضوع اصلی ایجاد کنید، سپس آنها را برای هر قسمت از محتوا پر کنید.

ستون‌هایی را برای معیارهای کلیدی خود مانند بازدید از صفحه، اشتراک‌گذاری، مشارکت مخاطب و موارد دیگر اضافه کنید.

در نهایت، شما باید هر پست را (با استفاده از هایلایت یا ستون های دیگر) توسط پست هایی که موفق هستند یا نیاز به بهبود دارند بازنویسی کنید، یا می توانید آن را با پست دیگری ادغام کنید.

اگرچه یک کنترل محتوا ممکن است خسته کننده به نظر برسد. اما همه صنایع دستی ارزش افزایش

ترافیک و ناوبری را دارند.

علاوه بر این، می توانید یک برنامه تایید شده را دنبال کنید.

قالب مناسب را انتخاب کنید

شخصیت خریدار که ایجاد کردید را به خاطر دارید؟

شما برای آنها محتوا تولید می کنید.

این بدان معناست که شما باید محتوا را در قالبی آماده کنید که استفاده از آن برای شما آسان و لذت بخش باشد.

قالبی که انتخاب می کنید می تواند یک پست وبلاگ، یک ویدیو، یک نمایش اسلاید، یک گرافیک، یک کتاب الکترونیکی، یک کاغذ سفید، یک پادکست یا هر چیزی باشد که ذهن خلاق شما می تواند تصور کند.

تا زمانی که آنها به شخصیت شما خدمت کنند، شما خوب خواهید بود.

همچنین لازم نیست برای هر محتوایی که تولید می کنید به یک الگو بچسبید. اما باید بتوانید محتوا را به هر شکلی – در یک قاب ثابت – تولید کنید.

منظورم این است که یک سری پادکست می تواند یک تاکتیک بازاریابی عالی باشد، اما اگر منابع خود را نگه دارید (نگه دارید) و به آنها پایبند باشید، می تواند راه بهتری برای وبلاگ شما باشد.

هنگام انتخاب قالب محتوای خود از این سوالات به عنوان راهنما استفاده کنید:

سفر این خریدار در چه مرحله ای است؟
استفاده از این محتوا برای مخاطبان شما چقدر آسان است؟
شخصیت شما زمان آنلاین را در کجا می گذراند؟
چه قالبی را می توانید به طور مداوم ایجاد کنید؟
آیا می توانید این محتوا را در سطح رقابتی تولید کنید؟

محتوا را تبلیغ کنید

اگر یک وب سایت به سادگی با همه چیز “به هم ریخته” شود چه فایده ای دارد؟

در دنیای واقعی، هر بار که پست جدیدی منتشر می کنید، افراد زیادی به سایت شما مراجعه می کنند.

در واقع – به خصوص اگر تازه شروع به کار کرده اید – باید مردم را وادار کنید تا از محتوای شما استفاده کنند و حتی آن را به صورت آنلاین ارسال کنند.

به همین دلیل، ارتقای محتوا در تولید محتوا به اندازه محتوایی که برای استراتژی خود تولید می کنید اهمیت دارد.

برنامه تبلیغاتی شما باید بر اساس شخصیت شما باشد.

آیا آنها وقت خود را در اینترنت صرف می کنند؟

چه زمانی از روز از یک تخت خاص استفاده می کنند؟

چند بار می خواهند محتوای شما را ببینند؟ آنها دوست دارند چگونه از محتوا استفاده کنند؟

ارتقای محتوا تا حدی متفاوت است و قوانین خاصی برای هر کدام وجود دارد.

شبکه های اجتماعی

در حالی که رسانه های اجتماعی ابزاری برای ایجاد روابط هستند، می توان از آن برای تبلیغ محتوا نیز استفاده کرد.

همه چیز به یافتن تعادل مناسب بین تبلیغات، اشتراک گذاری اطلاعات مفید و سرگرمی بستگی دارد.

فیس بوک

توییتر

اینستاگرام

یوتیوب و اسنپ چت رسانه های خوبی برای ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای مرتبط هستند.

نکته کلیدی این است که این محتوا را برای هر پلتفرمی تغییر دهید.

محتوای رسانه های اجتماعی

بازاریابی ایمیلی

ایمیل یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به مخاطبان هدف شما، به خصوص در تبلیغات محتوا است.

همچنین می‌توانید مطمئن باشید که پیام‌های شما را دریافت خواهند کرد، زیرا همه افراد حاضر در لیست ایمیل شما انتخاب می‌کنند که به محتوای شما گوش دهند.

با این حال، بهتر است با ارسال محتوایی در مورد لیست های تقسیم شده، نرخ بازدهی خود را افزایش دهید.

این بدان معناست که مخاطبان شما مشتاق هستند هر آنچه را که به روش های مختلف برایشان ارسال می کنید بخوانند.

تبلیغات با روش تبلیغات کلیکی

پرداخت به ازای کلیک (PPC) به شما کمک می کند محتوای خود را از طریق تبلیغات هدفمند و پولی به مخاطبان جدید برسانید.

این تبلیغات را می توان در رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو یا سایر وب سایت ها ارسال کرد.

هنگامی که شخصیت خریدار خود را شناسایی کردید، می خواهید پولی به دست آورید تا با هدف قرار دادن افراد غیر مرتبط هدر نرود.

هنگامی که مخاطبان خود را کاهش می دهید، هزینه های ارتقا می تواند بازده سرمایه گذاری عالی را به همراه داشته باشد.

توزیع محتوا

تبلیغ محتوای خود از طریق کانال های شخص ثالث معتبر یک راه عالی برای ایجاد مخاطب است. به اشتراک گذاری محتوا می تواند مخاطبان بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد، در غیر این صورت به تنهایی نمی توانید به آن مخاطبان دسترسی پیدا کنید.

محتوای تکراری

وقتی از محتوا استفاده مجدد می‌کنید، از چیزی استفاده می‌کنید که زمان زیادی را صرف تولید و تبدیل آن به فرمت‌های مختلف کرده‌اید تا بتوانید بیشتر از آن استفاده کنید.

به آن به عنوان بازیافت نگاه کنید.

شما می خواهید زمان کمتری را برای تولید محتوای خود در مقابل مخاطبان خود صرف کنید.

به عنوان مثال، پست وبلاگ شما در مورد آمار بازاریابی می تواند به عنوان یک اینفوگرافیک عالی یا

حتی یک ویدیو استفاده شود.

اگر چیزی را با یک الگو ایجاد کرده‌اید، سعی کنید از تمام روش‌های دیگری استفاده کنید که می‌توانند

این اطلاعات را به همان اندازه مؤثر کنند.

۳٫ انواع محتوا را بشناسید

اول از همه، باید بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چه نوع محتوایی را برایشان جذاب می‌دانند و برای خواندن آن وقت بگذارید.

این می تواند به شما کمک کند بین انواع مختلف محتوا انتخاب کنید و آن را به مخاطبان هدف خود ارائه دهید. برخی از محبوب ترین انواع محتوا عبارتند از :

انواع محتوا را بشناسید

وبلاگ

محتوای وبلاگ به راحتی قابل هضم و فریبنده است و به گونه ای طراحی شده است که مخاطبان شما

را از آنچه در تجارت شما می گذرد مطلع کند.

اگر صاحب یک رستوران هستید، ممکن است بخواهید چند مقاله کوتاه در وبلاگ خود ارسال کنید.

این می تواند هر چیزی از منو، نحوه پخت غذا، تفاوت آن با سایر رقبا یا حتی سابقه فعالیت رستوران

شما باشد.

تولید محتوای با کیفیت می تواند مخاطبان را جذب کند و افراد بیشتری را به رستوران شما دعوت

کند، بنابراین نحوه تولید محتوای با کیفیت برای کسب و کار شما در اولویت است.

نکته مهم دیگر در مورد ارسال مطالب در وبلاگ این است که نباید آن را برای مدت طولانی تهیه کنید زیرا خسته کننده است و برای مخاطب جذاب نیست.

بهترین محتوا برای یک وبلاگ حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه است.

مطالب طبقه بندی شده

اگر یک وب سایت تجارت الکترونیک دارید، باید محتوای خود را دسته بندی کنید.

شما نمی توانید از تمام کلمات واقعی در وب سایت خود استفاده کنید، در واقع، استفاده شما از کلمات

بستگی به این دارد که چگونه می خواهید محصولات خود را تبلیغ کنید.

قاعده کلی این است که در هر دسته محتوا از ۲۰۰ کلمه بیشتر استفاده نکنید.

پست های طولانی

مقالات طولانی معمولاً برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی استفاده می شوند.

در نظر بگیرید که چگونه این آموزه ها را بیان می کنید و از ایده های درست استفاده می کنید.

هیچ محدودیتی برای تعداد کلمات برای این نوع محتوا وجود ندارد زیرا باید آموزنده باشد و تمام اطلاعات

مورد نیاز کاربر را ارائه دهد.

پست بازدید کننده

نمی دانم باورتان می شود یا نه، اما خوب است بدانید که بسیاری از شرکت ها از پست های مهمان در

سایت های خود استفاده می کنند.

با انجام این کار، آنها می توانند دسترسی به سایت های خود و تعامل خود را با خوانندگان خود افزایش دهند.

البته همیشه باید به تعداد کلمات توجه کنید زیرا تعداد کلمات می تواند شما را در نوع مقاله محدود کند.

انواع محتوا را بشناسید

به نظر شما مهمترین اصل در خواندن متن وبلاگ چیست؟

طنز:

من دوست دارم مقالاتی بخوانم که باعث خنده ام می شود.

تصاویر:

خواندن متن در متن این تصاویر راحت تر است.

اینفوگرافیک:

اگر تمام اطلاعات در قالب یک اینفوگرافیک باشد، می تواند اهمیت محتوا را برجسته کند.

مقالات حقوقی و تخصصی:

مقالات آموزشی باید از نظر لحن و حقایق ارائه شده در آنها حرفه ای باشد.

تنوع:

من از طنز در وبلاگ لذت می برم اگر وبلاگ از طنز خوب استفاده کند، اما استفاده از لحن جدی در پست ها بسیار مهم است.

۴٫ فرآیند تولید محتوای با کیفیت

شما ممکن است اطلاعات منحصر به فردی در مورد کسب و کار خود داشته باشید.

اما آیا می دانید چگونه آن را ارائه دهید؟

آیا با فونت های مختلف آشنایی دارید؟

چگونه می دانید چگونه متون را طبقه بندی کنید؟

اگر تا به حال با چنین موقعیت هایی مواجه نشده اید و نمی دانید چگونه با تولید محتوای باکیفیت مخاطب را جذب کنید،

بهتر است ابتدا اصول تولید محتوا را بشناسید و دست به این اقدام بزنید.

در واقع باید برای خودتان مشخص کنید که چه محتوایی می خواهید.

برای چه مخاطبانی و در چه فضایی می نویسید.

سپس می توانید در حین تولید محتوای خود تصمیمات درستی بگیرید.

ما بازاریاب هستیم ما وقت خود را با سیستم های ناکارآمد تلف نمی کنیم.

به همین دلیل است که برای هر کاری که می خواهیم انجام دهیم،

فرآیندی ایجاد می کنیم.

ما یک سیستم برای تولید محتوا اختراع می کنیم، تا زمانی که کار می کند از آن فیلمبرداری می کنیم.

سپس سیستم ایجاد شده را بارها تکرار می کنیم تا به نتیجه دلخواه برسیم.

در مورد هر کمپین بازاریابی که ایجاد می کنید فکر کنید، خواه وبینارها، پاسخگویان خودکار، نظرات. هر

کدام فرآیندی داشتند.

تولید محتوا تفاوتی ندارد. این مراحل را برای ایجاد محتوا، شکستن حدس و گمان و ایجاد یک ذهنیت

خلاق دنبال کنید.

محتوای با کیفیت تولید کنید

جستجو در سئو

ایجاد شخصیت خریدار احتمالاً به شما ایده هایی می دهد که در مورد چه چیزی بنویسید و درک کنید که مخاطبان شما چه می پرسند، که شروعی عالی است.

اکنون باید مطمئن شوید که این ایده‌ها می‌توانند در مقیاس بزرگ‌تری برای مخاطبان گسترده‌تری اعمال شوند.

مطمئنا، نوشتن یک پست وبلاگ برای یک فرد مجرد عالی خواهد بود، اما این اتلاف انرژی است.

تحقیقات سئو در تولید محتوا – تحقیق کلمات کلیدی با نام A.k.a. – حجم جستجو به شما می گوید که

آیا ارزش سرمایه گذاری روی یک عبارت کلیدی خاص و ایجاد محتوا در اطراف آن را دارد یا خیر.

یک راه خوب برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی این است که سؤالاتی را یادداشت کنید که شخصی

خریدار شما می تواند به آنها اعتماد کند.

سپس در مورد کلمات کلیدی مرتبط با سوالات تحقیق کنید تا ببینید آیا افراد کافی به دنبال آنها هستند یا خیر.

یک قانون کوچک این است که کلمات کلیدی قابل دسترسی را هدف قرار دهید، یعنی حجم جستجوی ماهانه (MSV) دارید و کلمات کلیدی را در دامنه محتوای خود شناسایی می کنید.

اگر در وبلاگ نویسی تازه کار هستید، هدف قرار دادن کلمات کلیدی رقابتی درست نیست.

چگونه از صفحه اول گوگل خارج شویم؟

قبل از ادامه دادن، بهتر است توضیحات سریع و نامناسب سئو را حذف کنید:

قدرت دامنه یکی از مهم ترین عواملی است که به شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو (SEO) رتبه بندی کنید.

با تعداد سایت های خارجی که به محتوای شما پیوند می دهند، اعتبار دامنه به دست می آورید.

برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید یک کتابخانه بسیار بزرگ از محتوا بر اساس آن داشته باشید.

این بدان معناست که هر چه زمان بیشتری برای نوشتن محتوای با کیفیت بالا نیاز باشد، دامنه شما قوی تر خواهد شد و رتبه بندی آن برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی که شما را در صفحه اول گوگل قرار می دهند آسان تر خواهد بود.

اگر هنوز به آنجا نرسیده اید، بهتر است کلمات کلیدی کم حجم و با حداقل کلمه کلیدی (<50) را هدف قرار دهید (ما در مورد ۲۰۰-۱۰۰۰ MSV صحبت می کنیم).

این بهترین موقعیت برای رتبه بالاتر برای کلمات کلیدی و ارائه محتوای خود به افراد بیشتری است. اینجاست که درس سئو به پایان می رسد. بیایید به برنامه ای که برنامه ریزی کرده بودیم برگردیم.

روش های مختلفی برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی وجود دارد :

از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند SEMRush یا Moz Keyword Explorer استفاده کنید.
کلمه کلیدی خود را در موتور جستجو تایپ کنید و آنچه را نشان می دهد بنویسید.
بخش جستجوهای مرتبط را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ببینید.

نظرات

اکنون که کلمات کلیدی را برای هدف خود مشخص کرده اید، زمان آن رسیده که ایده های محتوا مانند طوفان فکری برای تولید محتوا ارائه دهید.

تحقیقات HubSpot نشان می دهد که بهترین راه برای سازماندهی محتوا استفاده از مجموعه موضوعات است.

این به این معنی است که شما یک صفحه ستونی طولانی و کامل بر اساس یک کلمه کلیدی ایجاد می کنید و سپس محتوایی را که ایجاد کرده اید به این موضوعات فرعی اضافه می کنید. شما آن را ببندید.

این مدل مجموعه‌های طوفان فکری را بسیار ساده‌تر می‌کند، زیرا اکنون از ساختار خاصی پیروی می‌کنید.

می توانید از کلمه کلیدی اصلی خود برای ایجاد یک قطعه ستون استفاده کنید که آن موضوع را به طور عمیق پوشش دهد.

سپس می‌توانید محتوای کوتاه‌تری (اینفوگرافیک، پست‌های وبلاگ، قالب‌ها) ایجاد کنید که به مخاطبان شما کمک می‌کند عمیق‌تر با موضوع ارتباط برقرار کنند و کلمات کلیدی طولانی‌تری را هدف قرار دهند.

هنگام تولید محتوا، اگر به دنبال ایده هستید، بهتر است از کتاب هایی که خوانده اید، تحقیقات صنعتی، سایت های رقیب یا SERP های مرتبط با جستجو کمک بگیرید.

هنگامی که تمام ایده های خود را روی کاغذ آوردید، می توانید تقویم تحریریه خود را توسعه دهید و شروع کنید.

نوشتن

آیا می خواهید در وبلاگ تجاری خود یک جوک بنویسید؟ همانطور که در یک متن خنده دار نباید از اصطلاحات تجاری یا حرفه ای استفاده کنید، در یک متن تجاری نیز نباید از حکایات استفاده کنید.

شما می توانید سبک تولید محتوای خود را با توجه به محتوای رقبا و مقالات مختلفی که در جذب مخاطب موفق بوده اند شکل دهید.

سعی کنید محتوای خود را چندین بار بررسی کنید تا اشتباهات برطرف شود، بنابراین همیشه کیفیت را قبل از کمیت در محتوای خود قرار دهید.

افرادی که مسیر تولید محتوای شما را تعیین می کنند، مخاطبان هدف شما هستند و باید به خواسته آنها توجه کنید.

این به آنها کمک می کند تصمیم بگیرند که آیا برای خواندن مطالب شما به سایت و وبلاگ شما بازگردند یا خیر.

دریابید که چه چیزی باعث از دست دادن مخاطب می شود و بهترین راه برای جذب مخاطب چیست.

از مخاطبان خود بپرسید که آنها چه می خواهند و سپس سعی کنید نیازهای آنها را برآورده کنید.

فرآیند تولید محتوای با کیفیت

در اینجا ما در مورد روند نوشتن صحبت خواهیم کرد.

چون این کاری است که من انجام می دهم.

قدرت تولید محتوای خاص شما می تواند فیلم، گرافیک یا پادکست باشد.

هر چه که باشد، فرآیند تولید از همان دستورالعمل ها پیروی می کند:

برای شخصیتت بنویس از صدا، جذابیت و حتی طنز آنها برای ایجاد یک قطعه پرطنین استفاده کنید.

از عناوین، توضیحات متا و سایر تبلیغات استفاده کنید تا مخاطبان خود را وادار به خواندن محتوای شما کنید.

مزایای محتوای خود را مستقیماً در عنوان خود قرار دهید تا بدانند چرا باید آن را بخوانند.

چیزی منحصر به فرد ایجاد کنید. از اطلاعات ساده ای که از قبل وجود دارد استفاده نکنید.

برای برجسته کردن نکات خود از یک سبک منحصر به فرد یا استناد به تحقیقات جدید استفاده کنید.

به یک ایده پایبند باشید و از محتوای خود برای تقویت آن استفاده کنید.

با توضیح چندین موضوع نیمه مرتبط در یک مقاله، خواننده خود را گیج نکنید.

صادقانه بنویس سعی نکنید مخاطب خود را با نثر معنادار یا کلمات گسترده تحت تأثیر قرار دهید.

مختصر و واضح بنویسید.

شما می خواهید که مخاطبان با شما ارتباط برقرار کنند تا به محتوای شما اهمیت دهند.

نیازی به استفاده از استعاره های گمراه کننده نیست.

برای سازماندهی

نحوه سازماندهی کار خود (یا دیگران) یک فرآیند بسیار ذهنی است.

ممکن است بخواهید فوراً آن را ویرایش کنید، یا چند روز صبر کنید و به طور خستگی ناپذیر محتوای خود را مرور کنید.

می توانید به گرامر توجه زیادی داشته باشید یا یک دیالوگ را به عنوان هدف خود انتخاب کنید.

با این حال، مواردی وجود دارد که هنگام ویرایش تولید محتوا باید به آنها توجه کنید، مانند بیان فعال، زبان واضح، جملات کوتاه و فاصله.

بهتر است برای بررسی محتوای خود از یک همکار یا مدیر کمک بگیرید.

برای آپلود

اکنون که محتوای شما آماده است، باید آن را در جایی قرار دهید که افراد بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

سیستم مدیریت محتوا (CMS) نرم افزاری است که محتوای دیجیتال را میزبانی می کند و به شما امکان می دهد آن را در وب سایت خود (یا هر جای وب) نمایش دهید.

مزیت CMS این است که تمام محتوای شما را به هم متصل کرده و در یک مکان ذخیره می کند.

بنابراین می توانید به راحتی آنها را به وبلاگ یا ایمیل خود پیوند دهید.

همچنین می توانید نتایج تمام محتوایی را که برای یک کمپین خاص ایجاد می کنید تجزیه و تحلیل کنید (این می تواند به تعدیل محتوا کمک کند).

CMS شما را از داشتن یک سیستم بازاریابی محتوای مجزا محافظت می کند.

رهایی

فقط با کلیک یک دکمه مطالب را منتشر کنید.

پس چرا یک بخش به آن اضافه کنید؟ چون همیشه اینطور نیست.

می توانید محتوای خود را بلافاصله پس از آپلود آن منتشر کنید یا می توانید با انتظار برای زمان مناسب تأثیر آن را به حداکثر برسانید.

اگر مبتدی هستید، بعید است که کلیک کردن فوری برای انتشار محتوا مخاطبان شما را تحت تأثیر قرار دهد.

اما اگر برنامه منظمی برای ارسال پست دارید مانند ارسال یک پست جدید در هر چهارشنبه و بینندگان شما منتظر انتشار پست در روز چهارشنبه هستند، قطعا آن را خواهند دید.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که بر اساس روندها یا رویدادهای حساس زمان منتشر کنید.

به عنوان مثال،

اگر در حال تولید محتوا در مورد تعطیلات ملی یا رویدادهای جاری هستید، بهتر است آن محتوا را در زمان‌های مشخصی پست کنید.

CMS به شما این امکان را می دهد که پست ها را برای زمان های خاصی زمان بندی کنید و سپس آن را فراموش کنید زیرا به طور خودکار محتوا را منتشر می کند.

تولید محتوا روش خاص خود را برای انجام هر کاری دارد.
راه های دیگری نیز برای جذب ترافیک بیشتر به سایت شما وجود دارد.

یکی از این راه ها افزودن ویدیویی به سایت است که می تواند تاثیر زیادی بر بینندگان داشته باشد.

وبلاگ‌های ویدیویی، خبرنامه‌ها و حتی پادکست‌ها می‌توانند ارزش بیشتری به اطلاعات شما بیافزایند و اطلاعات بیشتری از آنچه که می‌خواهند به مردم بدهند.

همچنین می‌توانید هر آنچه را که برای تصویر، عنوان و متن نیاز دارید اضافه کنید تا محتوای خود را ارتقا دهید.

وقتی متن آماده شد، دوباره آن را بخوانید تا مطمئن شوید که محتوا استانداردهای لازم را دارد.

نکته

آخرین چیزی که برای بهبود محتوای خود نیاز دارید، ویرایش خوب است.

قبل از ارسال مطالب خود در سایت، متن را از نظر دستوری و املایی بررسی کنید تا مشکلی پیش نیاید. حتی می توانید از شخص دیگری بخواهید که از کار شما انتقاد کند و به چیزهایی اشاره کند که نمی توانید ببینید.

به یاد داشته باشید که محتوا باید روان، روان، آموزنده و جذاب باشد.

همچنین به خاطر داشته باشید که متن طولانی و ناقص می تواند باعث شود مخاطب منظور شما را متوجه نشود و از ارسال در سایت شما منصرف شود.

۵٫ ابزار تولید محتوا

در حالی که CMS به شما کمک می کند محتوای خود را مدیریت کنید، نمی تواند نقشی در تولید آن داشته باشد.

در اینجا به معرفی ابزارهای مفید تولید محتوا می پردازیم.

این امر مخصوصاً زمانی مفید است که نمی توانید از کسی برای تولید محتوا کمک بگیرید و باید خودتان این کار را انجام دهید.

از GIF گرفته تا اینفوگرافیک، این ابزارهای تولید محتوا به شما کمک می‌کنند که بدون توجه به نوع محتوایی که تولید می‌کنید شبیه یک خالق باشید.

نرم افزار Canva می تواند به شما در ایجاد طرح های زیبا برای هر پلتفرمی، از رسانه های اجتماعی گرفته تا فیس بوک، از پوشش بصری تا اینفوگرافیک کمک کند.

این نرم افزار دارای قالب های زیبایی شناسی است که با استفاده از آن ها می توانید رنگ ها، تصاویر و متن ها را به صورت رایگان تنظیم کنید.

نرم افزار Giphy جایگزین ایموجی ها با گیف می شود، بنابراین روش قابل قبولی برای ارائه محتوا است.

Giphy به شما امکان می دهد میلیون ها GIF از پیش ساخته شده را در پایگاه داده خود جستجو کنید یا حتی گیف های جدید خود را ایجاد کنید.

Vidyard یک سیستم عامل میزبانی ویدیویی است که برای بازاریابان ساخته شده است.

این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که ویدیوی خود را با افزودن دکمه های همپوشانی، دکمه های متن یا CTA، تست تقسیم، رونویسی و ویژگی های SEO سفارشی کنید.

SurveyMonkey یک پلت فرم رای گیری است.

چرا به چنین چیزی نیاز دارید؟

زیرا یک بازاریاب خوب می داند که بازخورد مشتری برای یک کمپین بازاریابی موثر بسیار مهم است.

MakeMyPersona یک ابزار HubSpot عالی است که به شما در فرآیند ساخت شخصیت خریدار کمک می کند.

شما می توانید یک سند به عنوان مرجع برای کل فرآیند تولید محتوا ایجاد کنید.

Anchor یک ابزار پادکست برای مبتدیان است.

این برنامه رایگان است و به شما امکان ضبط و ذخیره اپیزودهای نامحدود را می دهد و به راحتی می توانید آن را بر روی هر پلتفرمی نصب کنید.

این لیست فهرستی جامع از ابزارهای تولید محتوا است که هر کدام بسیار مفید و کاربردی هستند.

۶٫ سئوی محتوا چیست و چه تاثیری بر تولید محتوا دارد؟

امروزه تعاریف زیادی از سئو وجود دارد، اما پاسخ به سوال «محتوای سئو چیست» بسیار ساده‌تر از مواردی است که همیشه با آن مواجه می‌شویم.

تولید محتوای سئو به این معناست که نویسنده بتواند جذابیت کافی در متن خود ایجاد کند، اطلاعات صحیح و دقیق ارائه دهد، متن را از جایی کپی نکند، به کلمات کلیدی و مخاطب هدف توجه کند و سعی در ارائه محتوا داشته باشد.

این موتورهای جستجو برای آن ارزش قائل هستند.

نکته

نویسنده در حین نوشتن و تولید محتوا باید بداند چه ایده هایی به موضوع نوشتن نزدیک است.

مخاطب به دنبال چیست و چه اطلاعاتی می خواهد؟

به این ترتیب سایت در موتورهای جستجو در رتبه بالایی قرار می گیرد و نویسنده به لطف کلمات کلیدی شکل گرفته در ذهن مخاطبان مختلف، محتوای خود را با کیفیت بالاتری ارائه می کند.

البته باید بدانید که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و همچنین استفاده از کلمات نامربوط در یک محتوا می تواند به ضرر شما باشد و محتوای شما توسط گوگل بی کیفیت تلقی شود. بنابراین قبل از هر چیز در جهت افزایش ارزش محتوای اصلی و با کیفیت گام بردارید.

۷٫ توصیه های گوگل در مورد سئو

بازبینی محتوا یکی از مهم ترین و اصلی ترین توصیه های گوگل در آپدیت جدید ۲۰۱۹ است.

در آپدیت بعدی گوگل می توانید تاثیرات این روند را بر رتبه سایت خود مشاهده کنید.

البته باید تاکید کنیم که این امر قطعی نیست و آپدیت گوگل که هر چند ماه یکبار اتفاق می افتد ممکن است مکان سایت شما را تغییر ندهد.

باید بگوییم که ممکن است موتورهای جستجو مانند یک انسان از محتوای شما درک نداشته باشند و تغییرات در روند محتوای شما مورد توجه موتورهای جستجو قرار نگیرد، اما نکته مهمی است که می تواند برای شما ارزشمند باشد.

آشنایی بیشتر موتورهای جستجو با شما، پیوند دادن سایت ها به سایت شماست.

در واقع گوگل و سایر موتورهای جستجو به دنبال سیگنال هایی هستند که ارزش محتوای شما را بهتر کند و باید بدانید که یکی از مهمترین این سیگنال ها لینک دادن است.

توجه به بررسی محتوا و همچنین لینک دادن سایت های دیگر به سایت شما می تواند سئو سایت شما را در به روز رسانی های جدید گوگل بسیار بهتر از قبل کند.

راز به روز رسانی اصلی گوگل در سال ۲۰۱۹:

تولید محتوای با کیفیت را جدی بگیرید!

۸٫ تحقیق را به عنوان اصل راهنما در تولید محتوا در نظر بگیرید

ممکن است در رشته خود متخصص باشید و همه چیز را در مورد حوزه فعالیت خود بدانید، اما این بدان معنا نیست که بتوانید آن همه تخصص و مهارت را در یک متن بیان کنید.

اگر می خواهید در زمینه کاری کاملا متفاوت اما مرتبط بنویسید، باید قبل از تولید محتوا کمی تحقیق کنید.

این تحقیق باید شامل موارد زیر باشد:

فهمیدن

درک کامل یک موضوع می تواند کلید تولید محتوای با کیفیت باشد.

انجام تحقیقات آنلاین بر روی نشریات و منابع معتبر به شما این امکان را می دهد که درک خوبی از آنچه می خواهید بنویسید داشته باشید.

همچنین می توانید از این منابع برای جمع آوری اطلاعات برای ارجاعات و بک لینک های آینده استفاده کنید.

هدف

هدف شما از تولید محتوا چیست؟

آیا می خواهید چیزی بفروشید؟ آیا می خواهید به گروهی از افراد در مورد موضوع خاصی اطلاع دهید؟ هرگز بدون پاسخ به این سوالات شروع به نوشتن نکنید.

قبل از شروع تولید محتوا ، باید بدانید که از چه نوع لحنی استفاده کنید. تولید محتوای شما باید به گونه ای باشد که به افراد کمک کند با خواندن مطالب شما به اهداف خود برسند، در حالی که لحن محتوای شما باید با نوع محتوایی که می نویسید مطابقت داشته باشد.

مخاطب شما مهم است

این فقط تولید محتوا نیست که مهم است، بلکه افرادی هستند که می خواهند محتوای شما را بخوانند. زنان و مردان سبک‌ها و شخصیت‌های خواندن متفاوتی دارند، بنابراین هنگام تولید محتوا باید این موارد را در نظر بگیرید.

۹٫ یک برنامه محتوا ایجاد کنید

محتوا در همه جا وجود دارد، اما موفقیت به توانایی شما در سازگاری با شبکه ای که محتوا را در آن پخش می کنید بستگی دارد.

یک محتوا برای همه شبکه های اجتماعی – با پلتفرم های مختلف – مناسب نیست.

محتوای رسانه های اجتماعی با محتوای وبلاگ متفاوت است و هر دو با محتوای وب سایت متفاوت هستند.

بنابراین، باید بدانید که چگونه محتوای خود را با مخاطب هدف خود هماهنگ کنید.

اکنون می خواهیم در مورد برخی از دستورالعمل ها برای به اشتراک گذاری محتوای شما در پلتفرم های مختلف صحبت کنیم.

محتوای رسانه های اجتماعی

تولید محتوا برای رسانه های اجتماعی یک هنر در تولید محتوا است.

آنها همچنین با ۲٫۶ میلیارد کاربر در این سیستم عامل ها در سراسر جهان از ارزش بالایی برخوردار هستند.

همچنین فردی که شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کند شما را دوست دارد و به آنچه می گویید علاقه مند است.

بنابراین شما مخاطبان مشتاقی دارید که آماده درگیر شدن با محتوای شما هستند.

در اینجا چند نکته سریع برای ایجاد محتوا در برخی از شبکه های اجتماعی محبوب آورده شده است.

فیس بوک

از صفحات فیس بوک می توان برای ایجاد جوامع کوچک یا اشتراک گذاری با مخاطبان بزرگ از طریق گروه های فیس بوک استفاده کرد.

وقتی صحبت از اشتراک گذاری محتوا می شود، سوالات و ویدئوها بیشترین تضاد را برای کاربر ایجاد می کنند.

اینستاگرام

بهترین گزینه برای به اشتراک گذاری تصاویر با کیفیت بالا و ویدیوهای کوتاه همراه با کپشن.

هشتگ ها در این پلتفرم به خوبی کار می کنند تا زمانی که با حساب کاربری و برند شما مرتبط باشند.

از نظرسنجی سریع گرفته تا پاسخگویی به سوالات، پخش زنده و ..

یوتیوب

۱٫۳ میلیارد کاربر برخی از موفق ترین مطالب در این پلتفرم، نحوه راهنمایی، وبلاگ ها، بررسی محصول و فیلم های آموزشی.

توییتر

بهترین راه‌های استفاده از توییتر شامل پیام‌های متنی، تصاویر پشتیبان، هشتگ‌های مرتبط و ریتوییت است.

مطمئناً پاسخ بینندگان شما راهی عالی برای دیده شدن پست های شماست.

محتوای وب سایت

محتوای وب سایت باید روی سه چیز تمرکز کند:

شخصیت شما

کلمات کلیدی و راه حل ها

برخلاف محتوای وبلاگشما نیاز به یک کپی در وب سایت خود دارید تا به طور مداوم و طبیعی به آنچه بازدیدکنندگان می خواهند برسید.

هتر است به محتوای وب سایت به عنوان طرحی برای محصول خود نگاه کنید.

مراقب باشید که بازدیدکنندگان را از طریق فیدهای رسانه های اجتماعی و سایر عناصر گمراه کننده از وب سایت خود هدایت نکنید.

هنگامی که مشتریان را جذب کردید، باید تمام تلاش خود را برای حفظ آنها انجام دهید و این کارکرد اصلی محتوای وب سایت شما است.

مطالب وبلاگ

هدف از مطالب وبلاگ حمایت از کسب و کارها با جذب خارجی ها و افراد واجد شرایط است.

محتوای وبلاگ یک منبع رایگان است که اغلب به طور مستقیم با فروش مرتبط است، اما قدرت یک وبلاگ با عملکرد خوب را برای در نهایت درآمدزایی برای کسب و کار شما دست کم نگیرید.

تحقیقات در زمینه تولید محتوا نشان می دهد که شرکت هایی که در وبلاگ خود فعال تر هستند نسبت به شرکت هایی که فعالیت کمتری دارند ترافیک بیشتری دریافت می کنند.

۱۰٫ تحلیل محتوا

آخرین و مطمئناً مهمترین مرحله در تولید محتوا ، تجزیه و تحلیل محتوای شماست. بدون داده، نمی دانید چه چیزی کار می کند یا چگونه باید آن را بهبود بخشید.

داده های زیادی وجود دارد که می توانید هنگام تجزیه و تحلیل محتوای خود کنترل کنید، بنابراین بهتر است از اهداف خود به عنوان راهنمای تنظیم پارامترهای مختلف استفاده کنید.

آنچه می خواهید با محتوای خود به دست آورید می تواند به شما در انتخاب معیارها کمک کند.

(یادتان هست که هدف اصلی ما در مورد چه بود؟)

آنچه شما تجزیه و تحلیل می کنید کاملاً به شما بستگی دارد.

اما در اینجا چند راه برای بررسی تحلیل محتوا وجود دارد:

بازدید از صفحه

تعداد کاربرانی که از محتوای شما بازدید کرده اند.

ترافیک ارگانیک

میزان ترافیک موتورهای جستجو

Bounce Rate

درصد بازدیدکنندگانی که پس از بازدید از یک صفحه سایت شما را ترک می کنند.

نرخ تبدیل

درصد بازدیدکنندگانی که با CTA درگیر هستند.

نرخ تعامل

تعداد افرادی که از طریق لایک، اشتراک گذاری، نظرات یا ابزارهای دیگر با محتوای شما درگیر می شوند.

رشد مخاطب: مخاطبان یا کاربران جدیدی که شما را از طریق محتوا دنبال می کنند.

محتوای درست و درست می تواند شما را شبیه یک احمق جلوه دهد
اگر توانایی تولید محتوای اصیل و با کیفیت را ندارید،

کمی با خودتان روراست باشید،

آن را به دیگری بسپارید و با سفارش تولید محتوا نیاز سایت خود را برطرف کنید؛

زیرا تولید محتوای نامناسب و ارائه آن در سایت شما را احمق جلوه می دهد و مخاطبان خود را برای همیشه از دست خواهید داد.

پس ننوشتن بهتر از بد نوشتن است.

در بیشتر موارد، بهتر است یک کپی رایتر یا خواننده حرفه ای استخدام کنید تا نوشته شما را به دقت بررسی کند.

این افراد برای سرگرمی خود به دنبال خطاهای متنی هستند.

شرط می بندم که به این فکر می کنید که چگونه خرج کردن پول برای این چیزها می تواند ارزش شما را افزایش دهد.

۱۲. روند تولید محتوا

بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۰ تغییرات زیادی خواهد کرد. آینده روشنی در دنیای محتوا در حال ظهور است.

تولید محتوا بهبود می یابد؛ زیرا ما هر روز در استراتژی محتوا، تحقیق، تولید و انتشار هوشمندتر می شویم.

بازاریابی محتوا یک ایده بازاریابی صرفا تجربی نیست.

بلکه یک استراتژی اثبات شده است که می تواند راه را برای هر برندی هموار کند.

نکته

بازاریابی محتوا شاخه ای از بازاریابی درونی است که با تولید و به اشتراک گذاری محتوا منجر به حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید می شود.

حال با این توضیحات چگونه در تولید محتوا در سال ۲۰۲۰ تغییری ایجاد خواهد شد؟ تخمین سایت وبلاگ موتور جستجو را در زیر بخوانید.

نسل بعدی محتوای بصری

در سال ۲۰۲۱، پلتفرم های بصری محبوب تر خواهند شد. از سرگرمی گرفته تا ارتباط، مردم با تصاویر پویا و تعاملی سروکار دارند.

رسانه های اجتماعی تصویری در بین نسل های جدید غالب است.

طبق تحقیقات PEW، اینستاگرام، یوتیوب و اسنپ چت محبوب ترین پلتفرم های مورد استفاده جوانان هستند.

یوتیوب برای بزرگسالان پرکاربردترین پلتفرم است.

حتی بالاتر از فیس بوک! به همین دلیل است که محتوای ویدیویی در سال ۲۰۲۰ مورد توجه قرار گرفته است.

تا سال ۲۰۲۱، مطمئناً شاهد خواهیم بود که مشاغل بیشتری از تصاویر و انیمیشن های پویا در محتوای خود استفاده می کنند که به طور خاص برای برندهای خود ایجاد کرده اند.

محتوای ویدیویی

محتوای ویدیویی و داستان سرایی ویدیویی
در سال ۲۰۱۹، ویدئو یک ایده منحصر به فرد و عالی بود.

با محبوبیت یوتیوب و تصاویر پویا، اگر محتوای ویدیویی و داستان‌گویی بصری در سال ۲۰۲۱ به رشد خود ادامه دهند، تعجب آور نخواهد بود.

نکته

به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۸، ۸۵ درصد از بینندگان اینترنتی در ایالات متحده ماهانه محتوای ویدیویی را در هر دستگاهی (تلفن همراه یا رایانه رومیزی) تماشا می کردند.

همچنین ۵۶ درصد افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله و ۵۴ درصد افراد ۳۵ تا ۴۴ ساله برای حمایت از برخی برندها محتوای ویدیویی بیشتری را مشاهده می کنند.

همچنین، ویدئو نوعی محتوای است که ۶۲ درصد از مصرف‌کنندگان از آن لذت می‌برند. یعنی ذهن بینندگان بیشتر درگیر محتوای ویدیویی است.

این برای بازاریابان چه معنایی دارد؟

از آنجایی که بیننده به تماشای محتوای ویدیویی عادت کرده است، یا باید در آن مسیر قدم برداریم یا در افق گم شویم!

البته، چیزی که محتوای ویدیویی را متمایز می کند، کیفیت داستان سرایی است. شما باید بتوانید از طریق هر رسانه ای مانند فیلم با مخاطبان خود در تعامل باشید.

اگر بتوانید داستان های عالی بگویید، نیمی از راه را دارید!

E-A-T را ارتقا دهید

در آگوست ۲۰۱۹، گوگل مقاله ای در وبلاگ خود درباره به روز رسانی های اولیه و کم کلید منتشر کرد.

در این مقاله، توصیه گوگل به مدیران سایت:

نکته

دستورالعمل های ارزیابی کیفیت تماس و E-A-T (تخصص: قابلیت اطمینان: قابلیت اطمینان) را بخوانید و درک کنید.

این نکته بزرگ و مهمی است که گوگل به طور خاص به این منبع اشاره می کند و E-A-T را جدا می کند. همه ما باید بر اثبات تخصص، اعتبار و اعتماد به محتوای خود تمرکز کنیم.

چگونه می توانید E-A-T خود را ثابت کنید؟

با گرفتن لینک یا مرجع از سایر وب سایت های معتبر
با ارائه اطلاعات E-A-T در سایت خود که شامل بیوگرافی (درباره ما) سایت و صفحه نویسنده است.
پیوند به منابع قابل اعتماد برای داده ها و اطلاعات مرتبط با محتوا.
به طور منظم سایت و محتوای متنی را با اطلاعات مرتبط، دقیق و به روز به روز کنید.
محتوای هدفمندتر و بهتر از همیشه تولید کنید
با پیروی از روندهای ۲۰۱۹، نیاز به محتوای درجه یک و هدفمند در سال ۲۰۲۰ نیز وجود دارد.

بسیاری از بازاریابان و مدیران اهمیت محتوای با کیفیت را درک می کنند:

بر اساس گزارش B2B موسسه بازاریابی محتوا، ۹۰ درصد از موفق ترین بازاریابان محتوا، نیازهای اطلاعاتی مخاطبان خود را بر پیام تبلیغاتی خود ترجیح می دهند.

بازاریابی در محتوا

در زمینه بازاریابی محتوا از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ هزینه های زیادی صرف تولید محتوا شده است.
بازاریابان متوجه شدند که برای موفقیت در نتایج جستجو و جذب خوانندگان باید محتوای با کیفیت بالاتر تولید کنند.

در واقع باید گفت که در فضای رقابتی که همه بهترین عملکرد خود را دارند و به اصطلاح کارت آس را می چرخانند، رتبه بندی سخت می شود.

در این بخش به معرفی مواردی می پردازیم که در سال ۲۰۲۰ اهمیت بیشتری نسبت به قبل دارند:

درک بهتر آنچه که مخاطب هدف از نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص نیاز دارد.
نوشتن بهتر برای مطابقت با مخاطب هدف، لحن و سبک برند.
تحقیقات بهتر، شامل آمارهای موجود و اطلاعات بیشتر از منابع معتبر.
تحقیق عمیق تر در مورد موضوعات و نتایج بیشتر.
تصاویر بهتر مانند اینفوگرافیک و تصاویر وبلاگ سفارشی.
جالب است بدانید که هرچه رتبه‌بندی گوگل جدی‌تر باشد و رتبه‌بندی آن سخت‌تر باشد، افراد بیشتری به سمت تولید محتوای با کیفیت سوق داده می‌شوند.

محتوای فوق، ابتدا مشتری است
همانطور که قبلاً در گزارش B2B CMI 2019 دیدیم، اولویت‌بندی نیازهای اطلاعاتی مشتری یک عامل کلیدی برای بازاریابان موفق در شروع پیام‌های فروش در سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بود.

در واقع ۹۰ درصد از موفق ترین ها در این زمینه گفتند که به آن توجه کرده اند.

آنها می بینند که ایجاد اعتماد با مخاطبان شما با ارائه راهنمایی، کمک، اطلاعات یا سرگرمی رایگان شروع می شود.

علاوه بر این، بهترین محتوایی که نیاز کاربر برای رسیدن به هدف را برآورده می کند، برای رتبه ۱ در گوگل تولید می شود.

این روند در سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.

زیرا همچنان پاسخگوی نیاز مشتریان است.

چگونه می دانید که مخاطبان شما در محتوای شما به چه چیزی نیاز دارند؟

پژوهش

سوال بپرس با جامعه تعامل داشته باشید. مخاطب را کشف و تعریف کنید.

هنگامی که آنها را از نزدیک شناختید، می توانید محتوایی ایجاد کنید که آنها را به سطح عمیق تری متصل کند.

به طور خلاصه، این مطالب برای هدف هستند.

این نوع محتوا در حال حاضر یک اولویت است و این چیزی است که در آینده باید به دنبال آن باشیم.

آینده محتوا اینجاست

اکثر بازاریابان محتوا همیشه کیفیت و نیازهای اطلاعاتی مشتری را از طریق پیام های فروش خود در اولویت قرار داده اند.

با این حال، ما بر ایجاد اعتماد و اقتدار با اصالت تمرکز می کنیم، نه ترفندهای فروش.

مهمتر از آن، در سال ۲۰۲۱، رسانه های تصویری در وضعیت جالب و جدیدی قرار خواهند گرفت.

 

به همین دلیل است که بهتر است امسال به دنبال بازاریابان مبتکر باشید تا مرزهای تولید محتوا را پشت سر بگذارند.

در واقع، بهتر است به دنبال محتوای بسیار هدفمند، تعهد بیشتر به اولین رویکرد مشتری و در کل محتوای بهتر برای به دست آوردن کنترل مخاطب هدف باشید.

توصیه های این مقاله را جدی بگیرید، تولید محتوا مهمترین اصل کسب و کار شماست.