۰۸

آبان ۱۳۸۵

سئو و اهداف سئو

سئو و اهداف سئو چیست ؟

در بحث سئو و اهداف سئو یکسری توضیحاتی که باید ارائه شود دانستن تعریفی از سئو است

اصل سوال این است ؟

سئو چیست ؟

کلمه سئو مخفف عبارت ( سِرچ اینجین اُپتیمایزیشِن ) Search Engine Optimization است که کلمات معادل همچون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی اینها کلمات

معنی یکسانی دارند و در تعریف کلی ، آن را می توان بصورت زیر توضیح داد :

 

سئو و اهداف سئو

سئو (بهینه‌ سازی موتور جستجو) به معنی فریب دادن و یا دستکاری کردن سرچ اینجینها یا همان موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اصولی نمیباشد.

سئو کمک می کند تا وبسایتها در نتایج سِرچ مخاطبان در موتورهای جستجو بصورت طبیعی و با هدف رسیدن به رتیه های بالا و صفحه اول و برای رویت بهتر برای مخاطبان ایجاد شوند و

برای رسیدن به بالاترین هدف رقابت کنند

سئو مجموعه ایی از راه ها و روشهایی می باشد که برای تغییر استراتژیهای سایت از جمله بهینه شدن سایت برای مخاطبان و موتورهای جستجو به کار گرفته می شود.

به بیانی ساده تر مهمترین بخش و مهمترین عامل برای بهتر دیده شدن و اهمیت دادن گوگل و دیگر موتورهای جستجو به سایت و کلمات کلیدی سایت هدف در نتایج جستجو سئو گفته می شود.

آیا سئو راحت است ؟

سئو کار راحت و آسانی نمیباشد که به سادگی پیاده‌سازی و ایجاد شود چراکه لازمه داشتن دانش فراوان ، علم مربوط به خود و بردباری و تحمل می باشد.

سِرچ اینجین ها یا همان موتور‌های جستجو با تغییرات مدام الگوریتم‌های رتبه‌ دهی مربوط به خود قابل پیش‌بینی و آنالیز نیستند ؛ به همین خاطر کار سئوکارها یا مهندسین سئو و بهینه

سازی بروز بودن و بروز نگهداستن دانسته های خود در این موضوع می باشد .

 

سئو یا بهینه سازی سایت یکی از کارها و فرآیندها و فعالیتهایی می باشد که توسط مهندسان سئو و سئوکار صورت میگیرد.

الگوریتم های رتبه‌بندی یا رتبه دهی موتور جستجوی گوگل دارای حداکثر ۲۰۰ فاکتور رتبه‌بندی برای سایتها می باشد.

از این رو سئوکارها باید تمامی این فاکتور ها را جهت اجرا و پیاده‌سازی هدفمند و موفق برای بهبود رتبه ی سایتها بدانند.

ابتدای شروع و آغاز سئو

در ابتدای سال هزارونهصد و نود میلادی ۱۹۹۰ اولین سِرچ اینجین ها یا همان موتور‌های جستجو فعالیت خود را شروع کردند؛ بعضی از محبوب‌ترین آن‌ها اینفوسیک ، آلتاویستا و یاهو بودند.

در آن دوران مردم و سرچ کنندگان موتورهای جستجو را مانند یک سیاهه یا لیست مرتب شده شده می دیدند که مثل صفحه زرد بود ، سئو در آغاز ساختاری بصورت حروف الفبا داشت.

در این لیست صفحه هایی مانند حروف AAA وجود داشت.

با پیشرفت سریع اینترنت سرچ اینجین ها یا موتورهای جستجوی جدید‌تری شکل گرفتند که از الگوریتم‌های رتبه دهی مفهومی تری ایجاد شده بودند.

در آن زمان الگوریتم‌ها با فاکتور و معیار متراکم بودن کلمه کلیدی یعنی ( تعداد دفعه هایی که یک کلمه کلیدی یا یک کلمه در یک صفحه بکارگرفته شده تقسیم بر تمام کلمات موجود در

صفحه) و تگ هایی شبیه خود کلمه کلیدی برای درک محتوای وب سایت‌ها بکار گرفته میشد .

 

ابتدای شروع و آغاز سئو

درادامه این روش سئو برای بیشتر مورد توجه قرار گرفتن و دیده شدن سایت‌ها کار خود را آغاز کرد.

با ارتقای رتبه‌بندی صفحه ها توسط سرچ اینجین ها یا موتور‌های جستجو، سئوکارها به دنبال یافتن راهکارهایی همسو با تاثیرگرفتن در رتبه بندی این موتورها چه با استفاده از راههای

اصولی و چه غیر اصولی بودند.

اشاره نیویورک تایمز به سئو چه بود ؟

یک مطلب که توسط مجله نیویورک تایمز در ماه نوامبر سال هزارو نهصد و نود وشش ( ۱۹۹۶ ) به چاپ در آمد که درمورد توسعه‌دهندگان وبسایت ها حرف می زد که برای رسیدن و آمدن به

ابتدای صفحه نتایج جستجو از راههای غیر اصولی سئو بهره می برد.

این مطلب توصیف می کرد که چگونه توسعه‌ دهنده های وبسایت ها به آسانی سایت ها را با کلمات کلیدی هدف آن سایتها که بطور معمول در پشت دیزاین سایت مخفی شده بودند ، لود

می‌کردند که این کار باعث می شد سرچ اینجین ها یا همان موتورهای جستجو این کلمات کلیدی را شمارش و حساب کرده و رتبه بندی وبسایت را افزایش می‌داد.

همانطور که در توضیحات بالا ارائه شد برای بدست آوردن رتبه‌ ی حد بالا برای کلمات کلیدی ویژه در ابتدای کار خیلی سئو بسیار ساده بود .

با استفاده از راههای غیر اصولی در ابتدا قرار گیری در رتبه اول نتایج جستجو گارانتی میشد. اما اکنون الگوریتم‌های موتورهای جستجو مفهومی تر و گسترده و پیچیده شده‌ است .

خیلی دشوار است که سئوکارها و بهینه‌سازها بتوانند موتورهای جستجو را فریب دهند ، البته برخی امروزه نیز از این روشها استفاه می کنند.

سئو و اهداف سئو چه می باشد ؟

هدف سئو کمک رساندن به سایت‌ها در یافتن جایگاه بالا در ریزالت جستجوی ارگانیک و افزایش ریلِین بین صفحات و که ایی وردها یا کلمات وارد شده توسط سرچ کنندگان است.

نشان دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرسش جستجوی وارد شده دارای مزیت های فراوانی هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو می باشد که در آن کاربران حداکثر نتایج مرتبط با

موضوع جستجو شده را می یابد و موتور جستجو مورد اعتماد می‌شود زیرا الگوریتم آن بیشترین صفحات مربوطه را نمایش می‌دهد.

بطور جامع اهداف سئو را بصورت زیر می توان بیان کرد

• در بازدید سایت تاثیر فراوانی دارد.
• عامل مهمی در ایجاد برندینگ برای سایت می شود.
• عامل مهمی در افزایش ترافیک وبسایت است.
• باعث می شود سایتها در صفحه ریزالت یا نتیجه ی موتور جستجو از رده ی بهتری برخوردار باشد.
• باعث افزایش میزان فروش محصول و اجناس ارائه شده خواهد شد.
• مناسبترین ابزار برای تبلیغات میباشد.

One thought on “سئو و اهداف سئو

  1. مطلب بسیار کامل و جامعی بود ، سئوکار بودن صبر و تحمل میخواد ، اما لذتی که پس از رسیدن به صفحه اول یا جایگاه مدنظر به آدم دس میده بسیار هیجان انگیزه . سئو یعنی عشق ، سئو یعنی لذت ، سئو یعنی نهایت تلاش برای رسیدن به هدف

    1. بله ، کاملا درسته دوست عزیز . سئو یعنی بهینه سازی که نه تنها تو فضای اینترنت کاربرد داره بلکه تو کل زندگیمون هم کاربرد داره ، ما باید در بهینه سازی زندگیمون هم نهایت تلاشمون رو بکنیم تا همیشه در همه کارامون سرآمد باشیم و تو اون بالا بالاها باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *